26 Kasım 2013

MAHREM - ELİF ŞAFAK // KİTAP YORUMU

Bakın burada sizlere kitabı nereden ve nasıl temin ettiğimi kısaca anlatmıştım. Ve bir diğer Elif Şafak kitabım Siyah Süt hakkında yorumum da şurada yer alıyor.

Kitabın Yazarı : Elif Şafak
Kitabın Yayın evi : Doğan Kitap
Sayfa Sayısı : 214
ARKA KAPAK
"gözbebeği: İnsanlarda yuvarlak, hayvanların çoğunda ise dikine elips biçiminde olan gözbebeğinin çapı, irise gelen ışığın miktarına göre değişir. Karanlık ve uzaklık büyütür gözbebeğini; aydınlık ve yakınlık küçültür. Yani bu kararsız çember, ışık varsa küçülür, ışık yoksa büyür. Yakına bakarken de küçüldüğüne göre, yakın olan aydınlıktır, aydınlıktadır. Uzağın payına karanlık düşer. Zaten karanlığı kimse yakınında görmek istemez.
Aşık olunca da büyür gözbebeği; demek ki âşık olunan hep uzaktadır. Aradaki mesafenin verdiği acıyı azaltmak için, maşuka 'gözbebeğim!' diye hitap edilir."
ALINTILAR
Keramet Mumi Keşke Memiş Efendi bilirdi ki, vişne rengi çadırın batıya bakan kapısı, ayın aydınlık yüzüydü.
Oysa şişmanlık, bazı insanların başına geliveren talihsiz bir olay ya da ''kader'' değil, bizzat şişmanların eseridir. Her şişman, kendi şişmanlığının başlıca müsebbibidir. Bir insanın şişmanlığı onun pis boğazlığının , açgözlülüğünün, tamahkarlığının tescilidir.


Benim Yorumum
İşin açığı benim yorumum yok. Kitabı kitapokumakistermisin.com adresinden istemiştim ve bana 'Bizlerin okuyamadığı nadir kitaplardandır, yine de okumak ister misiniz?' dediler. Evet dedim çünkü Elif Şafak hayranlığı var bende. Aldım ama okuyamadım. Zorlaya zorlaya 45.sayfaya geldim. Bir yazarın her kitabında üslubu çok güzel olacak diye bir şey yok tezi tekrar kanıtlandı benim için. Daha önce okuduğum Siyah Süt kitabındaki kısa olarak değindiği(pek de kısa değildi) şişman kadını burada detaylı ele alıyor. Öyle ki aynı kelimelerle, cümlelerle yazmış aynı kadını. Ama devamında neler oluyor bilemeyeceğim.
OK U Y A M A D I M.
Betimleme yapacağım diye alakasız sıfatları kullanmış nesneler üzerinde. İşin özü şu, uzun uzun yazmaya gerek yok. Yazmaya yeni başlamış bir yazarın yapacağı hatalardan fazlaca vardı. Bakın vikipediden öğrendiğim bilgiye göre; 'Mahrem, Elif Şafak'ın Ağustos 2000 tarihinde yayınladığı, alt başlığında "görmeye ve görülmeye dair bir roman" ibaresini taşıyan üçüncü kitabıdır' diyor. Beni şaşırttı Elif Şafak'ın bu kitabı.

6 yorum:

  1. Aşk kitabına bayılmıştım hiç bitmesin istedim o kadar

    YanıtlaSil
  2. İlk başta sıkıcı gibi gelmişti bana da bu romanı, ama sonradan çok sevmiştim hatta son 50 sayfasını bir oturuşta bitirmiştim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman dayanabildiğiniz için sizi tebrik ediyorum. Ya ben 46.sayfayi yarılayamıyorum bile.

      Sil
  3. Elif Şafağı Aşk ile tanımış her kitabının da bu şekilde olduğunu düşünmüş ve büyük yanılgıya düşmüş biri olarak sadece İskender ve Aşkı sevebildim.
    Bu cümlede ne uzun oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben İskender kitabına da sahibim. Gerçi baya kitabı var bende. Ama henüz İskender'i okumaya fırsatım olmadı. Şuan üniversite öğrencisiyim AŞK da ben de iyi bir ön izlenim oluşturmuştu ve ben lisedeyken okumuştum.

      Sil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.