29 Kasım 2013

HEPİMİZ - KİM NOBLE // KİTAP YORUMU





Kitap Adı: Hepimiz
Yazar Adı: Kim Noble
Kitabın Orijinal Adı: All of me
Çeviren: Belgin Selen Haktanır
Türü: Roman-Otobiyografi
Yayın evi: Hyperion
Sayfa Sayısı:  319
Basım Yılı: 2013






ARKA KAPAK YAZISI
Kim Noble yetenekli bir ressam ve 14 yaşında bir kız çocuğunun annesi. Hayat dolu ve cıvıl cıvıl bir kadın. Onunla tanıştığınızda bir sorun olduğunu anlayamazsınız. Ancak onun bir sorunu var. Hangi açıdan bakılırsa baksın aslında Kim Noble diye birisi yok.

Üçüncü yaş gününden bir süre önce sürekli ve dehşet verici tacizler sonrasında Kim Noble'ın zihni sert bir zemine düşürülen bir cam parçası gibi paramparça oldu. Her bir parça ya da kırık yepyeni bir zihin haline dönüştü her biri kar tanecikleri gibi farklı bir kişilik edindi ve Kim'in dünyadaki yerini almaya çalıştı.

Kim Noble 'çok kişilikli'. Bir başka deyişle 'Çoklu Kişilik Bozukluğu' var. Bedeni aralarında sadece Latince konuşan ufak bir oğlan çocuğunun, homoseksüel bir adamın ve anoreksik bir ergenin de bulunduğu farklı kişiliklere ev sahipliği yapıyor. Bazıları onun bedeniyle birlikte yaşlanıyor bazılarıysa zamanda donup kalmış.

Büyük bir cesaretle yazılmış bu anı romanı, okuyucuyu, gerçekliği çok farklı olan bir kadının dünyasına götürüyor. Hayatını anlamlı kılma ve çok sevdiği çocuğunu geri kazanma savaşı hem şok edici hem de zaman zaman komik ve ilham verici.

ALINTILAR
*Bir sorununuzu olmadığını düşündüğünüzde, iyilik yapan kişi hayatınıza müdahale etmiş gibi olurdu.
*Hayat bana göre bir treni yakalamak için bir istasyona gitmek gibiydi.
*Yani, bıraksanız saçınızı nasıl taradığınıza bakıp bundan bir anlam çıkartmaları bile mümkündü.
*Bir anda ortadan kaybolan birisine kıyasla, bu adamların hiçbir anlamı yoktu.
*Hayatımda hiç banyo yapmamıştım. Elli yaşındayım ama hiç banyo yapmadım!
YAZIM YANLIŞLARI

  • Bir bakıyordum, üstümde o aptal gecelikle hastanedeyim ve taburcu olmak için can atıyorum; sonra bir yakıyorum annemle ve büyük annemle birlikte evimizin oturma odasındayım.(syf.114)
  • Oradan ayrıldıktan birkaç ? sonra dönmüştüm.(syf.123)
  • Tekerlekli sandalyesinde hareket? oturan , çenesi göğsüne sarkmış kadının önünde bir hemşire duruyordu.(syf.155)
  • Tıpkı pili bitmiş, hareket etmekte zorlanan bir oyuncak gibi hissediyordu. Hiçbir şey yapamıyordu. Tek istediğin gözlerimi yummaktı.(syf.194)
  • Bu yüzden, Dr.Hale ve Sözleşme Müdürü, Ana Bakım Vakfıma birer mektup yazdılar.(syf.218)
  • Yakalanmamıza şaşamamak gerek.(syf.245)
  • Hayley doğum öncesi randevularını kaçırmadığını gibi, evindeki...(syf.257)
  • Dawn'un bebeğinden ayrılışı anına dair hatırlarla yaşaması...(syf.259)
  • Skye'ın ağrılığı ve boyu ölçüldükten,...(syf.267)
  • ...ama yorumlarından ondan geliyor olabileceği ihtimali kendimi çimdiklememe eden oluyor.(syf.310)
  • Neden bir arkadaşımın küçük kızına baktığıma dair hep mantıklı bir açıklamam yapabiliyordum.
Benim Yorumum
Kitabın adından başlamak istiyorum. Kitabın içeriği ve konusuna göre bundan iyi olamazdı. Kapağına gelince kitabın sonlarına doğru yazar kapak hakkında beni çok şaşırtacak ve kitabı kapatıp tekrar kapağına bakmamı gerektirecek bir bilgi verdi. Ama ben bunu size söylemem ;) Kitabın özüne gelince, hemşirelik okuyup 3 yıldır psikolojiyi içli dışlı gören ve de herkes gibi dönemsel ya da uzun vadeli psikolojik sorunlarla baş eden biri olduğum halde, aslında bildiğim bir hastalığın farklı bir adı olduğunu da öğrenmiş oldum. Disosiyasyon... Bu hastalığın şu adını biliyordum: Disosiyatif Kimlik Bozukluğu yani Çoklu Kişilik Bozukluğu. Romanın yazarı kendi hayatını ele almış. Ama kitapta Kim Noble'dan başka başka kişileri de bolca görüyorduk. Üstelik aynı bedende! Şaşırdınız değil mi? Ben de okudukça merak ettim. Bir sayfa sonra ne olduğunu merak ederken, kitap hiç bitmesin diye de ümit ettim. Hayatını bir film gibi ileri sararak yaşadığını düşünen ve çocukluğundan beri bir anda belirdiği ortamlarda niye bulunduğunu çevreden ipucu alarak çözmeye çalışan bir kadından bahsediyoruz. Ve bu kadın bu hastalığı sayesinde çok iyi bir ressam olabiliyor.Aslında arka kapak yazısı kitabı komple anlatıyor.Benim kitapla, diliyle veya konusuyla diyebileceğim tek bir şey var. Harikaydı. Her tür kitabı okumayı seven ben de, psikoloji kitaplarının yeri bambaşkadır. Hele şizofreni.Eleştirim yayınevi üzerine olacak. Ben her yazım yanlışı buldukça üzüldüm. Dönüp dönüp okudum ben mi yanlış algılıyorum diye ama yok buldum işte. Hatta kapak yazısında bile var. Onu da sizlere kırmızı ile işaretleyeceğim.
Ben beğendim sizlere de şiddetle tavsiye ederim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.