25 Kasım 2013

Ne mi okuyorum? ( Küçük de bir BLOGUMU SEVİYORUM'luk var bu yazıda.)

Okuma Şenliğine katıldığım halde hala kitap kulemi hazırlayamadım. Ama şöyle elbette okuduğum ve kafamda kategorisine koyduğum kitaplar var. Kategorisini oluşturmadan istediğim kitaplarda. Bakalım artık uyan uyduğu yerde uyuyacak. Vay be! ne güzel cümleler kurar olmuşum. Kitap Okumak İster Misin?adresinden yazıştığım ama adını bilmediğim kişi veya kişilerin(sanki kimliğimi kaybettim de belediyeye anons verdim onu arıyorum ha) beni bilmiyorum sevmiş olmaları/olması mı, bilmiyorum çok soru soruyor olmam mı (kitaplar hakkında) dikkatlerini/dikkatini çekmiş ki gönderdiğim kitaba karşılık tekrar kitap istemediğimde neden seçmediniz diyorlar :) Ben de onları dinledim, istedim. 
Zülfi Livaneli'nin kitaplarını çok merak ediyordum. Hatta öyle ki Serenad yaklaşık 6 ay önce hastanede hemşire ablamın elindeyken gözüme kestirdiğim bir kitaptı ve hala okuyamadım. Kıyamıyorum ki. Bir de iyice özümsemek güzelce de sizlerle paylaşmak istiyorum. Hala Seda Diker kimmiş neciymiş diye araştırmadım ama onun kitabındaki feminist baskınlığı hissettiğim araştırmaları ziyadesiyle beğendim. (Çalıkuşu izlemem ama alıntı yaptım oradan sizlere)
Kendini erkek karşısında güçsüz hisseden kadınlar okumalıdır bence. Edebi yönden bir şey beklemeyin. Mevzu belli. Kadın Eee o zaman laf çok. İki kelimeyi on tasvirle anlatmak marifet değil de karışıklıktır bence.
Fotoğrafı olmayan bir kitabım daha vardı. Elif Şafak - Mahrem, ama onu isterken beni uyarmışlardı. Emin misiniz? Bizlerin okuyamadığı nadir kitaplardandır diye. Ama yok yasak olan cazip gelir ya insanoğluna. Merek ettim okuyacağım dedim. Fakat Mahrem hakkında detaylar kısa zamanda başka bir yayında. O kadar çok yayın var ki aklımda. Kış etkinliği kulem, istediğim kitaplar, takaslık kitapları artırmak vs.
Kitaplar geçen hafta geldi ama ben ancak paylaşabildim :)

2 yorum:

  1. Şu an bende Seranda'ı okuyorum adeta kitap içinde kitap muhteşem.

    YanıtlaSil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.