16 Ağustos 2013

SİYAH SÜT - ELİF ŞAFAK // KİTAP YORUMU

Eleştirenleri duysam da ben Elif Şafak ve Canan Tan seven birisiyim. Kadın oldukları ve pes etmedikleri için mi bilmem ama seviyorum işte. Kitabı ben almadım arkadaşımın birinin kitaplığından ona gittiğimde almıştım ve benim sevdiğimi bildiğinden gönülden hediye etmişti. O da bilirdi benim birileri tarafından okunmuş kitapları okumayı sevdiğimi.


SİYAH SÜT 

Kitabın Yazarı : Elif Şafak
Kitabın Yayın evi : Doğan Kitap
Sayfa Sayısı : 303



Elif Şafak'ın otobiyografik kitabında kendini, doğumsal sürecini anlatıyor bir nevi.
Ve bu fantastik bir şekilde yapıyor nasıl mı?
İçimden Sesler Korosu adını verdiği koroda hayali karakterleri var ve bun karakterler Elik Hanım'ın ruh haline göre hayatının birinci planına geliyor.

Anaç Sütlaç Hanım vardı hiç unutamadığım. Diğer koro ekiplerinden çekinen hanım bu. Çünkü Anaç Sütlaç Hanım başrole gelirse Elif'in hayatında diğer koro ekipleri 2.planda olacak her daim.
Sinik Entel Hanım, Pratik Akıl Hanım, Can Derviş Hanım, Hırs Nefs Hanım vs diye var bir kaç hanımcık. Yazarımız bunları parmak boyunda hanımlar olarak nitelemiş ve kendi ruh haline göre o hanım hayatına geliveriyor ve yazar onlarla konuşuyor. Güçsüz olduğu anda baş roldeki hanımı alt edip kendileri başrol oynamak isteyen öteki hanımcıklar da çıkıp geliveriyor ama Elif hangisinin baş rolde olacağına kendisi karar veriyor. Ama inanın bana çok zor karar veriyor :)
Kitaplarını nasıl yazdığını nelerden hoşlandığını/hoşlanmadığını, kimlerden esinlendiğini, kimlerle görüştüğünü vs . Kısaca hayatını özetliyor Elif Hanım kitabında.
Fantastik tabanlı olduğu için ben okurken sıkılmadım hatta merak ettim. Ha bire farklı hanımcık çıkıyordu çünkü :) Sizlere tavsiye ederim elbette. Ama yazara ön yargılı olanlar varsa bilhassa yorumlarını bekliyorum çünkü neden ön yargılı olduğunuzda önemli benim için.

Kapak tasarımı hakkında pek bir yorumum yok çünkü mana veremedim. Ama arka kapak yazısında da belirttiği gibi unutulması için yazdığı bu kitabın kapağıyla dikkat çekmesini istememiş olabilir.

ARKA KAPAK
Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı. Suya yazı yazar gibi...

Siyah süt kadınlığın, kadınların kasvetli ve karanlık ama son tahlilde geçici bir dönemiyle ilgili. Birdenbire gelen ve geldiği gibi dalgalar halinde çekile çekile giden bir haletiruhiye burada incelenen. Bu haliyle elinizde tuttuğunuz kitap bir nevi tanıklık. Otobiyografik bir roman.

(...) Annelik dünyanın en yaşanılası, en muhteşem lütuflarından biri; güzel ki hem de nasıl. Aldığı tü övgüleri fazlasıyla hak ediyor.

Öylesine benzersiz, öylesine kıymetli... Aynı zamanda çetrefil, karmaşık ve kimi zaman hayli ağır.


Bir de Selim İleri'nin notu var kitap hakkında, 50. baskısı elimde olan kitabın ardında:
''Siyah Süt cesur, şaşırtıcı, tılsımlı bir roman: Bunca kötülüğün ortasında, bize umut veriyor. Elif Şafak, dayanabilmek, direnebilmek ve sonra hayata, bir mucize gibi, yeniden başlayabilmek için.''


Gülümsemeyi unutmayın.

4 yorum:

  1. Yazara ön yargılı olanlardan biri de benim. Eşim Aşk kitabını çok övdü ama etraftan diğer kitaplarını okuyanlar yazmak için yazılmış gündemde kalmak için olduklarını duyunca Aşk'ı bile okumadım. Daha yeni bir arkadaşım bu kitabı tavsiye etti ama ön yargı adı üstünde, bi türlü okumaya başlayamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yazar tanınmak ister ve bu amaçla yazar bir noktada. Emek ve değer verdiği şey tozlu raflarda kalmasın da sıcak yuvalarına kavuşsun adı yaşatılsın ister. Ama bu otobiyografi kitabını okuyunca ön yargılarınızdaki azalmayı göreceksiniz. Tavsiye ediyorum size

      Sil
    2. Bu kitap için olumlu eleştiriler duydum zaten genellikle. Bakalım elimdekini bitirince okumayı düşünüyorum.

      Sil
    3. Lütfen ben okuduktan sonra özellikle yorumunuzu bekliyorum sizden :)

      Sil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.