21 Ağustos 2013

GÖRDÜĞÜME SEVİNDİM - İCLAL AYDIN // KİTAP YORUMU


Bir kitap daha bitirdim ve kendi yorumlarımı sizinle paylaşmak istedim.


GÖRDÜĞÜME SEVİNDİM

Fotoğraf Google görsellerden alıntıdır.

Kitabın Yazarı : İclal Aydın
Kitabın Yayın evi : Epsilon
Sayfa Sayısı : 200

İclal Aydın'ı severim ama ilk defa bir kitabını okudum.
Kitap kısa bölümlerden oluşuyor ve olay bağı yok. Aslında kitapta olay yok. Sürekli gülen ve gülümseyen bu kadın gözlemlediği şeyleri anlatıyor bazen de eleştiriyor.
Size anlatamayacağımdan kitaptan alıntılarla devam edeceğim yazıma.

------------------------

“Düşünsenize,” diyordu mayıs böceği, “belki evren sonsuzdur ve biz küçücüğüzdür…?”
Haklıydı… Karınca Z’nin geçmek istediği, gözünde büyüttüğü, uğruna onca şeye katlandığı ve okyanus sandığı su aslında Central Park’ta bir su birikintisiydi…
Dertlerimi düşündüm… Dert edindiğim şeyleri…
Geçmeye çalıştığım suları…
Suyun öbür tarafını ve büyük denizleri…
Mücadele ettiklerimi, yendim sandıklarımı ve yenilgilerimi…
Onaylasınlar diye çıktığım yolları, yoldan dönüşlerimi…
Doğru ya…
Evren sonsuzdu ve ben bir karınca kadar küçüktüm…
Neden büyüyordu ki hayat gözümde?
Kolumdaki karınca toprağa döndü… Bense Güneşe…

------------------------

“Yolculuğun nasıl geçtiğidir önemli olan…
“Nasıldı?”
“Güzel bir hayattı… Pişman değilim… Düştüm, kalktım, kavga ettim, sevdim, kaçtım, başardım, kaybettim… ama çok eğlendim… Üstelik hepsi benim tercihimdi!”

------------------------

“kapımı kapattığımda bitmiyor dünya. (…)
Herkes bir başkasının hayatına seyirci, kendi ömrüne misafir durmuşken…
Nasıl bir şeydir mutlu olmak?
Kim mutlu ya da?
Kim bunun farkında veya?”

------------------------

ARKA KAPAK
'Beklemediğim anda karşıma çıkan ayrılıkları,
Aniden bastıran kışı,
Aynaya her baktığımda değişen kadını,
Mevsimler içinde mutlaka bir sevinç getiren yaz'ı.
Gülünce yüzleri bayram yeri olanları,
"Geçecek" diyerek yarama üfleyenleri,
Okuduğunu anlayanları,
Anlayıp da susanları,
Cesur olanları,
Yeniden başlayanları
Geride kalanları
Ve
Hayatın mutlak çoşkusunu,
Sizi,
Seni,
Her şeye rağmen üstelik

"Gördüğüme sevindim!"



Gülümsemeyi unutmayın.


5 yorum:

  1. Uzun zaman önce ben de okumuştum bu kitabı dediğin gibi bölümlerden oluşuyor. Kısa kısa okumayı sevenler denesin derim hoştu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de beğendim. Kısa kısa olduğu için başucu kitabı olabilitesi ideal :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. 14-15 yaş grubu için sakıncalı içeriği var mı acaba? Öğrencilerim bu tarz kitapları seviyor ama okumadığım için bir şey diyemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok ASLA yok . Aksine faydalı olabilecek yazılar olduğunu da söyleyebilirim. Ya eğer isterseniz size bir iki bölümünü mail ile yazarak atarım kitabın?

      Sil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.