17 Aralık 2013

KİTAP TİRYAKİLERİ 3. BLOG TURU: Kayıp Mürekkep - Gazi Karasu || Kitap Yorumu

Şiir benim için apayrı yere sahiptir. İlkokuldan liseye kadar okul çaplarında çeşitli derecelerim olan şiirler de var ama tabi ki amatörce. Kitapta, yazarımız Gazi Karasu'nun hayatından kısa hikayeler, bir nokta üzerine yoğunlaştığı konular var. Şiirlerinde fazla bulduğum eski kelimeler olmasına rağmen hakikaten çok beğendim. Başucu kitaplarım arasına eklendi yazarımızdan her bir tur arkadaşımıza imzalı olarak gelen kitabı. Anlattığı hikayelerden bunu ben de yaşadım dediğim noktalar da var. Ne güzel dillendirmiş dediğim yerler de. Bu kitap çerez tadındaydı biz tiryakiler için. 112 sayfa. Sayfa sayısı bile bana çağrışım yaptı. Yani acil tedavi kitaplarından. Eline alıp sonunu görene kadar okumayacaksın. Her canın sıkıldığında, duygusallığa acıktığınızda artık her satırını ezberleyene kadar arada sırada elinize almalarla okuduğunuz bir kitap olmalı bence bu kitap. Zira ben öyle yapmaya devam edeceğim. Şiire maalesef ki romanlardan daha az değer verildiği bu dönemde işleri çok zor şairlerimizin. Hele de bu işte başlangıç seviyede olanlar için. Sonuçta kim Necip Fazıl'ın kitaplarından almak dururken gider de Gazi Karasu'yu unutmaz alır. Şiir üzerinde hele ki kalıplaşmışız. Aslında belki bizde çok açızdır ama bizi doyuracak yeni şairler olmadığından hep eskiler daha değerlidir. 
Şairler gerçekten mesleğini icra edebilen insanlar. Bu dünyada yaşamıyorlar sanki. Her kelimeye binbir türlü anlam yüklemek kolay değil ki. Bize göre okula, işe giderken gittiğimiz yol hep aynı yoldur. Ama onlar her gün sanki farklı bir yoldan gidiyormuş gibi yaşarlar günlerini. Bir nevi fotoğraf sanatçıları da böyle bence.
Şairliğin temellerindendir bence devrik cümleler. Ama bu kitapta anlam karışıklığı yaratabilecek düzeyde fazla olduğu yerler vardı.
İç dünyası fazla derin olduğundan emin olduğum yazarımızın ilk kitabını okumuş olmak beni memnun etti. İlk'ler hep özeldir çünkü. Bizler için yazarların ilk kitapları da özel. Çünkü tabiri caizse yazarı çocukken görüp kademe kademe gelişmesini inceleyebiliyoruz. Kendisine başarılarını artırarak ilerlemesi temennimi sunarken bana verdiği hoş sohbeti ve desteği için teşekkür ederim. Kendisi hemşehrimdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.