12 Aralık 2013

KİTAP TİRYAKİLERİ 2. BLOG TURU: Baba Segi ve Dört Eşin Gizli Yaşamı - Lola Shoneyin || Alıntılar



Kitap Adı: Baba Segi ve Dört Eşin Gizli Yaşamı
Özgün Adı: The Secret Lives of Four Wives
Yazarı: Lola Shoneyin
Çevirmen: Aslı Tümerhan
Yayınevi: Feniks
Sayfa Sayısı: 290 
Piyasa Fiyatı: 18 TL
“ Talaka nwa paki
Olowo nwon’resi
İgbi aye nyi o

Ko s’eni to m’ola

Monyak ununu çaresizce arıyoruz
Zenginler ise ölçme kasesiyle pirinç yiyor
Dünyanın devri değişti
Kimse yarın ne olacağını bilmiyor.” (Sayfa 28)


Taju organize yas tutma ritüelini sağlamak üzere kapının etrafında duran güvenlik görevlilerinden birine, “Nereye park edebilirim?” diye sordu.
Adam uzaklaşırken “Park görevlisi gibi mi duruyorum?” diye bağırdı.
“Pardon. Çalışmak için burada olduğunu düşünmüştüm. Buranın babanın salonu olduğunu fark edemedim.” Diye tıslayan Taju tekerleklerini gıcırdatarak uzaklaştı.(Sayfa 42)


“Sükunet suçüstü yakalanan birinin vereceği tepki değildir.” (Sayfa 78)

“Çocuk yapmak için bir kocaya ihtiyacın var. Dünyanın evde kalmış koca karılara hiç tahammülü yok. Onları tükürüp atıyor.(Sayfa 122)

“intikam için ne kadar beklerseniz o kadar tatlı olur.” (Sayfa 159)

“Tanrım, ruhunla beni ört. Ört ki düşmanlarım utancıma gülmesin. Meleklerini gönder ki beni kanatlarıyla örtsünler. Kızına zulmetmek isteyenlerin intikamını al. Başlarına kükürt ve ateş yağdır! Utandığım anımda şeytanın beni çarpmasına izin verme!”(Sayfa 198)


“Derler ki, gerçek kendini sonsuza dek saklayamaz. Kendini bir kuyunun dibine bile saklasa, bir gün, kuraklık onu açığa çıkarır.”(Sayfa 252)


“…kelimeler söylenip söylenmeyeceklerine veya ne zaman söyleneceklerine karar vermezler, ama atalarımız kelimelerin de söz hakkının geleceğini söyler.”(Sayfa 254)

“Polis neredeydi? Neden araştırma veya gazete haberi yoktu? Neden biliyor musunuz? Söyleyeyim: Zenginler bu dünyaya sahip ve fakirler bir hiçten ibaret.”(Sayfa 262)


“Umut olan yerde hayat da vardır.”(Sayfa 270)


Bir sinek tarantulanın elindeyken nasıl savaşabilir ki?

''Çoğu insan ekme sezonunu iple çekerdi ama ben bundan nefret ediyordum. Çapalamaktan hiç hoşlanmıyordum ve ağır sulama kaplarının yok olmasını istiyordum''(Sayfa 95)

''Sıçana kurumuş et parçaları yapışmıştı. Ağzı kırmızı bir iple bağlanmıştı. Başının tepesine on santimlik bir çivi geçirilmişti, kafatasını paramparça eden çivi ta kemirgenin boğazından çıkana kadar itilmişti.''(Sayfa 74)

Kitap hakkında yorumuma bakmak isterseniz buyrun
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
^^ TUR TAKVİMİ ^^
Kitap Tanıtımı ve Tanıtım Videosu: Obur Kitaplık
Kitap Tanıtımı ve Ön Okuma: Cadının Kozmetik Kazanı
Karakterlerimizi Tanıyalım: Kitap Maceraları
Yazarımızın Hayatı: Kanalizasyon Balığı
Yazarımızın Eserleri: Colored Books

2 yorum:

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.