3 Aralık 2013

BLOG FIRTINASI #3

Hepinize Venedik'ten selamlar. Ömrüm boyunca görmeyi istediğim yerlerden birine gelme fırsatım oldu sonunda. İlkokuldan beri merak ederdim. Öğretmenimin birisi kara yolu yok insanlar sular üzerinden sağlıyor ulaşımını falan filan diye anlatınca bildiği kadar bilgiyi. Ben de araştırmacalar başladı tabi. Evde internet yoktu o zamanlar. Şu herkesin evinden bir geçmişliği olan gazete promosyonları ansiklopedilerin Venedikle ilgili sayfalarını kesip çantamda taşıyıp orada ki siyah-beyaz fotoğrafı çok övmüşlüğümü bile hatırlıyorum. Uzattım fazlasıyla...
Venedik, Adriyatik Denizi’nin kuzeyinde, 118 adacık üzerine kurulu bir ada şehri. Şehirde 170 tane kanal ve 400 tane köprü var. Kanallardan oluşan sokaklarda elbette ki kara taşıtları yok. Yüzyıllardır mimari görüntüsüne değişiklik yapamamışlar. Ama nasıl yapsınlar değil mi? Ben hala nasıl köprü inşaa edilir anlayamıyorken bu evleri anlamak mümkün değil zaten. Venedik’in toplam nüfusu 270.000 civarında. Nüfusun yarısından fazlası geçimini turizmden sağlıyor.
Ben gelmeden önce çok araştırdım sizler de araştırmayın. Yani gelelim gezebileceğiniz, görmeniz gereken yerlere :

Piazza San Marco: Şehrin en büyük meydanı. Benim gibi şehre gelen bütün turistlerinde mutlaka ziyaret ettikleri bir yer. Piazza; İtalyanca’da meydan demek (Kahramanmaraş'a Piazza AVM açılınca öğrenmiştim bunu.) 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yine tıkandım nedense saçma ve zor geliyor, gitmek istediğim bir yeri gitmeden anlatmaya çalışmak. Benimle hemfikir olanlar vardır eminim.
Blog Fırtınası da nedir diyenler B U Y U R S U N  




4 yorum:

  1. samsunda da piazza avm açılınca bende çok merak etmiştim anlamını şimdi sizden öğrendim.teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Ilginc bir seye benziyor bu blogfirtinasi

    YanıtlaSil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.