28 Şubat 2014

7) Kitap Tiryakileri ile 5.Blog Turu: #direnAŞK - Ali Bolat // Kitap Yorumu

Aslında benim yorumumu sizlerle çarşamba günü paylaşmam gerekiyordu. Fakat insan maalesef her zaman planladıklarını gerçekleştiremiyor. Sizlerden bunun için özür dilerim.

Geçmişle barışmadan AŞK için savaşamazsın!
Aslı kocasından boşanmış, ölü bir bebek doğurduğu için ciddi psikolojik sorunlar yaşamış, doğup büyüdüğü şehir ve geçmişiyle travmatik bir ilişkisi olan bir kadındır. En yakın arkadaşı Sibelin on dokuz yaşındaki oğlu Cem, geçici bir süre Aslının yanında kalacaktır. Tam bu esnada ülkeyi sarsmaya başlayan isyanlar Aslının hayatını da etkiler. Cemi korumak adına kendini olayların içine atan Aslı, hem kendi gençliğini hatırlar, hem de yepyeni bir nesille tanışıp bir dönüşüm yaşamaya başlar. Kalbini Gezi Parkı olayları sırasında tanıştığı ve kendinden on iki yaş küçük Ufuka kaptırınca durum iyice karışır, çünkü Ufuk da Aslıyla aynı şehirde doğup büyümüştür. Ufuk, Aslıyı Mersine davet ettiğinde Aslının dünyası altüst olur. Travmatik geçmiş, âşık olunan adamın siluetinde bir bombaya dönüşür, çünkü Aslının geçmişinde yüzleşmekten kaçındığı sırlar vardır. Aslı aşkın gücüyle çıktığı bu yolculukta geçmişini yenip yepyeni bir hayata merhaba diyebilecek midir, yoksa kendi içine daha fazla kapanıp aşkı yok mu sayacaktır?
Kitabın Adı : #direnAŞK
Yazarın Adı : Ali Bolat
Yayınevi : Yabancı
Türü : Roman / Güncel
Sayfa Sayısı : 408

''Bu, bir kadının kendi içinde yarattığı bir devrimin hikâyesidir.''



Benim Yorumum
Kitabın yazarıile soyadımızın aynı olmasından dolayı merak ederek başladım kitaba. Ali Bolat'ın 6.kitabı imiş #direnAŞK ama benim yazarın okuduğum ilk kitabı. Kapak olarak bana sade geldi. Asla itici değil, direnişsiz :) Adında zıt düşecek şekilde sakin...
Kitapta ölü doğum yapmış, 30'lu yaşların kadını Aslı'nın evliliğini sonlandırmasından da bahsedilirken, aslında bugünkü hayatı anlatılıyor. Duygusal, kırılgan ama uzun zamandır geçmişinde yaşadıkları ile yaşamına devam eden, bir resim galerisinde çalışan, kurduğu düzeninden gayet hoşnut olan bir bayan Aslı. Derken en yakın arkadaşının oğlu Cem ile bir müddet aynı evde yaşamak zorunda kalıyorlar. Aslında arkadaşının yurt dışına çıkmasından dolayı oluşuyor bu durum. Cem teknoloji çağının internetsiz yaşayamayan gençlerinden: akıllı telefon, bilgisayar, sosyal paylaşım siteleri müdavimi...
Taksim Gezi Parkı olayları sırasında doğmaya başlamış bu kitabın konusu da Cem'in Gezi Park'ı olaylarına dahil olması ile başlıyor. Aslı, Cem'i korumak amaçlı gezi parkı olaylarının ortasında bulur kendini. Cem sayesinde Facebook, Twitter'a katılan, akıllı telefon alan Aslı, Cem'i korumak amaçlı peşinden gittiğinde kendinden on iki yaş küçük olan Ufuk'a aşık olacağını nereden bilebilirdi ki? Ya aşkının peşinden koşacağını? Tüm korkularına rağmen.
Klasik bir aşk romanı okudum diyemeyeceğim. Aşk filizlenen taraflardan birisi muhakkak defektli oluyor aşk romanlarında. Fakat bu kitap farklıydı. Sadece elektronik cihazlar üzerinden takip ettiğim gezi olaylarını okumak güzeldi, ama okuduklarım ne kadar objektif bilemem. Çünkü ben de Türkiye için unutulmayacak bir olay üzerinden bir kitap yazsaydım, gördüklerimin ve yaşadıklarımın bende oluşan etkisinden kurtularak yazamazdım... Kitabın adında bile '#' işaretini kullanan yazarımız zaten her türlü eleştiriye açık olduğunu kapaktan belirtmiş bizlere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.