10 Şubat 2014

Ve Dağlar Yankılandı - Khaled Hosseını // Kitap Yorumu

Kitabın Adı : Ve Dağlar Yankılandı
Yazarın Adı : Khaled Hosseını
Kitabın Orjinal Adı : And The Mountains Echoed
Çevirmen : Püren Özgören
Sayfa Sayısı : 410
Yayınevi : Everest
Basım Yılı: 2013

Arka Kapak Yazısı
Gece vakti, çölü bir el arabasını çekerek geçen bir baba. Arabanın içinde annesiz iki çocuk; iki kardeş; biri kız, biri erkek. Küçük Peri için ağabeyi Abdullah, ağabeyden çok öte. On yaşındaki Abdullah'a sorsanız Peri, her şey demek. Köylerinden Kâbil'e varmak için çıktıkları yolculuğun sonunda aileyi yürek parçalayıcı bir son bekliyor. Fakat aslında bu bir son değil... Kardeşlerin başlarına gelenler -yakın ya da uzak- ilişki kurdukları tüm insanların hayatlarında nesiller boyu yankılanacak... 
Hayat farklı aileleri sevgi ve fedakârlık, ihanet ve sadakat gibi ortak duygularla sınarken, karakterlerin başlarına gelenler ve yaptıkları seçimler, kitabın her biri ayrı bir renk ve lezzet taşıyan katmanlarını oluşturuyor. Afganistan'ın küçük bir köyünde doğan ve okuru Kâbil'den Paris'e, San Francisco'dan Tinos adasına taşıyan bu öykü, her sayfada renklenip güçleniyor. 
Ve Dağlar Yankılandı, bizi biz yapan değerler üzerine düşündüren, ustalıkla yazıldığını her bölümde yeniden kanıtlayan, büyüleyici bir roman. Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş ile dünya çapında sevilen bir yazar olan Khaled Hosseini'nin yazarlığında bir dönüm noktası.


  • Dünyanın sizin içini görmediğini, derinin ve kemiğin maskelediği umutlarınızı, hayallerinizi ve kederlerinizi serre kadar umursamadığını. Gerçek işte bu kadar basit, bu kadar saçma ve bu kadar gaddardı.
  • Güzellik gelişigüzel, düşüncesizce dağıtılmış, hakkıyla kazanılmamış, muazzam bir armağandır.
  • Oysa zaman, cazibe gibi. Asla senin sandığın kadarına sahip değilsindir.
  • İşte bu, yani sevecenlik bir insanın asla pişman olmayacağı tek şey.

Yazım Yanlışı : Ama açık konuşmak gerekirse, fazlasıyla kuşkuyum.(Syf.169)

Birbirini çok seven iki kardeş ve birbirinden ayrılmak zorunda olan yine aynı iki kardeş. Peri ve Abdullah.Yazarın 'Uçurtma Avcısı' ve 'Bin Muhteşem Güneş' kitapları oldukça ses getirdi. Onları okumadım fakat çok şey kaçırdığımı bu kitapla fark ettim. Kitabı okurken kafamın karıştığı yerler oldu. Kopukluklar yaşadım. Bu da kim, neden buradan anlatılıyor vs gibi şeyler düşündüm fakat bu kuşku beni itici değildi. Aksine çekiciydi. Anlamak ve özümsemek için kitabı daha çok elime aldım. Yarım kalmıştı, unuturum konuyu toparlayamam, okuyayım diye okudum kitabı. Peri'nin ailesinden ayrılması, başka bir aileye yavru olması ama aslında geldiği bu ailenin aileden başka her şey olması can sıkıcıydı. Evlat edinen ailedeki anne adayının Peri'yi çok sevmesi, onu koruması,kendi doğru görüşüne göre yetiştirmiş olması (Peri buna sadece aklı yetene kadar uyuyor tabi ki), aykırı (sanırım doğru kelime bu) bir şair olması heyecanlandırıcıydı. Hikayelerden oluşan kitapta her hikaye başlangıcında başka hayatlara tanık oluyorsunuz. Kitapta bana göre eksiklikler vardı fakat okunulası da bir kitaptı.

2 yorum:

  1. daha önceden okumadığım ama başka yerlerde de tavsiye aldığım kitap...
    iyi okumalar. :)

    YanıtlaSil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.