30 Eylül 2014

13)Dikkat Aşk Çıkabilir - Asude // Kitap Yorumu



Kitabın Adı :
Dikkat! Aşk Çıkabilir
Yazarı : Asude 
Tür : Romantik / Komedi
Sayfa Sayısı : 519
Yayınevi : Ephesus
ARKA KAPAK YAZISI
Birbirlerinden nefret eden iki insandı onlar Ama evlendiler!

Uslanmaz bir asosyal olan İlkimin hayatındaki tek amaç başarılı bir bilim kadını olmaktır. Onun modayla, makyajla işi yoktur ve gözlüğünün ardındaki dünyada ders notlarıyla mutludur. 



Evlenmek için hayallerinin profesörünü beklerken, karşısına tehlikeli, kaba, bilimden anlamayan, öfkeli bir işadamı çıkar. Martin Turner Bu Amerikalı adamla asla evlenmemesi gerektiğini bilse de, muhteşem kariyerinin anahtarının onun ellerinde olması işleri rayından çıkaracaktır.

Genç kız, ilk andan beri koşarak kaçmak istediği bu yakışıklı ve karanlık adama, hayatının tüm ideallerini çiğneyerek tutkuyla çekilirken, ilk kez gerçek bir kadın gibi hissetmeye başlar.

Ve genç adam, gizli çıkarları uğruna evlendiği bu kızı Amerikaya götürdüğü gün ondan kurtulma planları yaparken, sessiz karısı hayatının merkezine yerleşir. 
Aşk, nefreti gölgesi gibi takip ederken, bu nefretten bir aşk doğabilir mi? Peki ya sırlar açığa çıktığında gerçek aşk yalanlara direnebilir mi?


Benim Yorumum
Asude Hanım'ın okuduğum ikinci kitabını yorumlamaya kapağından başlayacağım. Kitabı okumadan pek bağdaştıramadığım allı süslü bir kapak gayet dikkat çekici idi. Ama okudukça tasarımcının hakkını vererek çalıştığını görmüş oldum. Kitaptaki can alıcı noktalardan üç tanesi kapağa yazılmış.

Absürt bir tesadüf ile karşılaşan İlkim ve Martin'in evliliğe mecbur kalmalarını sonra bu anormal ikili arasında beklenmeyen aşkın filizlenmesini yazarımız yine kendi üslubu ile anlatmış, aşkı komediyle birleştirerek.

Kendini okutturan kitaplar derim ben bazı kitaplarıma bu da onlardan oldu. Ben eğlendim Asude Hanım'ın her iki kitabını da okurken.
İlkim : ders delisi ve özellikle biyoloji meraklısı kocaman çerçeveli gözlükleri olan, Martin'le yolları kesişene kadar, bu hayatta yapmaktan memnun olduğu şeyin derslere çalışmak olduğuna inanan, a plus asosyal, ilk bakışta hiç bir görsel cazibesi olmayan, ayrılmış bir anne babanın tek evladı.
Martin : karanlık işlerle içli dışlı olan, kaba saba olduğu kadar yakışıklı ve mükemmel tonda mavi göz rengi olan uzun boylu, varlıklı bir adam.

Ders delisi kızımız Türkiye'nin önemli profesörlerinden birisini asiste etmektedir. Onda yarınki sınavın sorularının olduğunu bilen Gizem asosyal İlkim'i zorla bir bara davet eder. Sodasına mayhoşlaştırıcıbir madde koyulduğunu bilmeyen İlkim, bu barda en olmadık adama çarpar, Martin Turner'e.

Bu şekilde başlayan ikilinin hikayesi mecburi bir evlilikle resmen başlar. Martin, İlkim'i de alıp Amerika'ya dönmüştür. Kibar olduğu kadar söz dinlemez birisi de olan İlkim, disiplin ve otorite delisi Martin'i çileden çıkarır. 
İlkim'in tek amacı Stanford Üniversitesi'ne gitmek iken garip bir şekilde başlayıp garip bir şekilde ilerleyen ilişkisinde, eşinden Martin'den ne kadar uzak kalabilirdi ki?

Ve bu formalite evliliğin aşk evliliğine dönüşmesine kim şaşırmazdı ki?
Çirkinler Kraliçesi İlkim ve yakışıklılık abidesi Martin.

Olacak iş mi yahu!
Ama oldu işte :)

Aşkın gücü, Martin'in evlenmekteki esas ama gizli amacının açığa çıkması ile evliliğin devam etmesine yetecek miydi?
Ben bu soruların cevabını buldum :)
Darısı size.

(Yazarın okuduğum diğer kitabı Pabucumun Ajanı ile ilgili yorumum için B U Y R U N)





1 yorum:

  1. Aynı kitabın yorumunu bugün ben girdim, ne tesadüf!
    Ben de bayılarak okumuştum, çok güzel bir yorum olmuş seninki de. Eline sağlık canım. :)
    Böyle kafa dağıtmalık kitapları çok seviyorum..

    YanıtlaSil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.