23 Eylül 2014

11) Pabucumun Ajanı - Asude // Kitap Yorumu


Kitabın Adı : Pabucumun Ajanı
Yazarı : Asude
Tür : Romantik - Komedi
Seri Sıralaması : 1 / 3
Yayınevi : Ephesus


Ben Deniz Akın; Fiyasko Birlik Başkanı, yirmi beş yaşında, babasının kızı, annesinin kız kurusu, ekonominin niteliksiz iş gücüyüm. Klasik bir dünyalı, yurdum insanı, fazlaca dağınık ve meteliğe kurşun değil, ancak palavra sıkan beş parasız biriyim.

Tuna Üstüner ise Enler listesinin zirvesinde bir yakışıklı, holdinglerin genç veliahdı, titiz ve disiplinli tam bir Kurumsal Kasıntı.
Ben bir enkazsam o bir saray, ben bir köleysem o bir kral, ben bir esintiysem o bir tufan.

Ve o benim hem felaketimin, hem de kurtuluşumun adı.

Bizim hikâyemiz nefretle başlayıp, şiddetle devam ederek, aşkla yol aldı. Beni şirketinden kovması hiçbir şey ifade etmiyordu, çünkü kanunlar bizi birbirimize mecbur bırakmıştı. Tuna her gün beni görecek ve ben her gün onun aşkıyla savaşacaktım. Bu aşk çıkmazının ortasında onu mahvetmek için tutulan bir ajan olduğumu ise çoktan unutmuştum.


Romantik komedi !
Bu kitapta bir Deniz karakteri var. Allah'ım o kadın bir harika...
Fazla olan özgüveni yüzünden çok sık başı belaya girse de bir şekilde sıyrılabilen kendini Himono Onna ( Yazar kitabının 23. sayfasında açıklamış bu kelimeyi. Himono Onna : Japonya'da kullanılan bir terimdir. İş hayatında ve dışarıda görüntüsüne dikkat etse de evinde tam bir pasaklı olan, dağınık aynı zamanda da evlenememiş kadınları ifade ederken kullanılır.) diye tanımlayan deli dolu ve işsiz bir bayan Deniz.
Güncel hayattan olayları veya kelimeleri kullanan yazarımız Asude gerçekten iyi iş çıkarmış. Facebook da bir fan sayfası olan Asude Hanım bu kitabının bir bölümünü sayfasında parça parça paylaşmış. Ben ise tamamını kitabından okudum.
Bir de Tuna Üstüner var. Yakışıklı denince akla gelen tüm özelliklere sahip ve bunun yanısıra yüklücede bir malvarlığı var.
Ben sizlere nasıl yollarının kesiştiğini söylemek istiyorum :)
Deniz iş aramaktan bitap düşmüş ve tamamen ümidini kesmiştir. Hatta büyük şirket sahibi patronlara o kadar sinirlenmiştir ki en son oturur bir CV yazar ve ilk gördüğü holdinge girer Ahmet Bey'in kuzeniyim diyerek kendini bir anda idare katında bulur.
Deniz Ahmet ismini sallamıştı ama en üst merci de birisinin ismini tutturmuştu.
Deniz'in CV'sini tüm patronlardan intikam almak için hazırlamıştı. Mesela o CV'den bir bölüm;
YABANCI DİLLERİşte benim uzmanlığım... Dünya üzerinde silinmiş, kullanılmayan Sanskritçe ve Latince, Uzay dili, Afrika Kabileleri Dili, henüz var olmayan Lanetusçe, Birleşmiş Milletler'in varlığını kabul ettiği resmî 192 ülkenin tüm şive ve lehçeleri dâhil bütün dilleri. Kuşdili, kedidili, ayrıca sizin gibi kibirli p.çlerin 'Beden Dili'ni de okuyabiliyorum. Ama bu dili henüz yazamıyorum.Umuyorum ki, sizi gözlemledikçe onu da yapacağım.
Varın devamını siz hesap edin :)
Bu Cv'ye ve kuzeni olmayan Ahmet gerçeğine rağmen Deniz işe girer.
Bir şekilde ayrılamaz Tuna ve Deniz ikilisi. Roman seyrettikçe Deniz'in sıradan bir bayanken hayatının nasıl şekillenip değiştiğini, ikilinin aşklarını ve esas bombayı bulabilirsiniz. Ben hem beğenerek hem de eğlenerek bir solukta okudum.
Bol okumalı günler dilerim hepinize.

Asude Hanım'a teşekkürler.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.