19 Mayıs 2014

9) Cellat - Cihan Erdem // KİTAP YORUMU



Kitabın Adı : Cellat
Yazarı : Cihan Erdem
Türü : Tarhi Bilim-Kurgu
Sayfa Sayısı : 387
Yayınevi : Ephesus Yayınları



''Tarih ile geleceği bütünleştiren, gizemli kapıları ardına kadar açan bir kitap.''                                      Osman Aysu


ARKA KAPAK YAZISI
İnsan ırkının gelmiş geçmiş en iri ve ürkütücü bedenine sahip, sadece öldürmeyi arzulayan dilsiz bir cellât.

Basit bir cümle ile anlatılamayacak kadar üstün zekâya sahip cesur bir asker, adil bir sultan ve gerçek bir kahraman; Yavuz Sultan Selim.

Kutsal kitap gibi taşıdığı Cellâtı okuyarak insan öldürme cesareti bulmaya çalışan esrarengiz bir adam.

Üzerinde yaşayan insanların olağanüstü bir zihinsel düzeye eriştiği, dünya teknolojisini yönlendiren bir Ada.


Düşündüğü tek şey cellât olmaktı ve bunu başarmalıydı. Eğer başaramazsa bile en azından birini öldürerek bu duyguyu tatmalıydı. Kana susamışlığı ve öldürmeyi bu denli arzulaması, belki iğrenç, insani olmayan ve canice bir durumdu ama bazen kendine kızdığı zamanlar da oluyordu.

Özellikle masum bir çocuğu ya da eceliyle ölmek üzere olan bir yaşlıyı öldürmek istediği zamanlar...

Fakat bu duygular daha fazla sorgulama yapmasına ve bir şeyleri değiştirme gayreti içine girmesine yetmiyor, derinden yaşadığı kin ve nefreti bastıramıyordu.


Yazım Yanlışları

  • Eskideni sitem yazılı odasında çalışırken kapılarını kapatmazdı..(Syf.236)



Alıntılar
  • ''Kime ve neye karşı olursa olsun darbe, halkı ve halkın geleceğini yok eder''(Syf.12)
  • Savaşın ne sebeple olursa olsun, sivillere ve masum insanlara zarar vereceği yıllardır süregelen savaşlarda ispatlandığı halde, her ne hikmetse askeri üniformayı giyen insan savaşmak için can atıyor...(Syf.22)
  • 'Adeleti sağlamak uğruna merhametsizlik, Allah yolunda merhamet etmek kadar ibadettir.'...(Syf.55)
  • İnsanlık için kötü şeyler düşünen ve yapanları öldürmek bir ibadettir.'...(Syf.56)
  • Ne kadar güçlü olursak olalım ruhumuz ufacık bir sevgiye muhtaçtır, bir tondan bile daha ağır olan hayvanlar sırf başları okşandığı için evcilleşebiliyorlar...(Syf.68)
  • Yüz yıl gözlerine tutsak olmaktansa, bir yıl diline esir olurum daha iyi...(Syf.203)

Benim Yorumum
Daha önce okumadığım bir yazarın tanıtım yazısını okuyunca merak ettiğim bir kitabıydı Cellât...Tarihi vve bilim kurgu pek okumadığım kitap türüdür aslında. Nedeni sevmemem vs değil asla. Zaten ben kitap ayrımı yapmam. Fantaastik seviyorum deyip aşk romanlarından olmakş ya da bilim-kurgu seviyorum deyip polisiye kitaplardan olmak istemem ben. Şans veririm her türe ve okurum da ilgimi çekerse ki ilgimi çeken 'Cellât' hakikaten okunası bir kitap. 
Esrarengiz adam adıyla kişileştirilen bir adamş bir sahaftan uzun zamandır aradığı 'Cellat' isimli kitabı-sahafın fazla para istediğini bildiği halde-alır. Kitabı okumaya başlamasıyla bizi içine ala macerada başlar. Aldığı kitap içindeki Dev İsa'nın hikayesini dinleriz bir müddet. İsa cellat olmayı isteyen ve fiziksel yapı olarak da buna müsait olan birisi. İri yarı vücudu onun korkutucu görünmesine ziyadesiyle yardım ediyor zaten. Bu Dev İsa Yavuz Sulan Selim zamanında yaşayan birisidir. İsa'nın neden cellat olmak istediği tarihi olaylarla da çok güzel bir şekilde birleştirilmiş ve kitabı okuyan esrarengiz adamla da bütünleşmiş. Ama kitabın tarihi tarafları asla beni sıkmadı. Çünkü bana çıkıp da yanlı ya da basit bir üslupla anlamıyor yazar tarihi. Temel hatlarıyla veriyor anlatmak istediğini. Mesela Yavuz'un sefere çıktığını söylüyor fakat bunu detaylandırarak konusundan uzaklaşmıyor. Kitap ilerledikçe kitabı ilginç kılan yere geliyoruz. Burası hakkında çok konuşmamak istemememle beraber kısaca şunu diyeceğim. Yavuz'un küpesindeki cevherinş kitabın ilerleyen sayfalarında hafif fantastike bölümlerinde aslında ne kadar önemli olduğunuz görüyorsunuz. Ya bu kitapta robota dönüşebilen insan-melek gibi varlıklarda var. Biz insanların teknolojiyi kademe kademe kullanmasını, insanların dünya üzerinde emeller kurmayı hayal etmesini engellemeyi amaçlayan insan-melek varlıklar. :) Spoiler vermiş olabilirim şuan emin olamadım bundan ama bunları söylemek istedim. Aşk,tarih,doğaüstü,dini,sosyal vs vs her şey var bu kitapta, çok oldu okuyalı hala aklımda bakınsana.
Sorarsanız tavsiye ederim sizlere kitabı. Yorumlarınız benim için Yavuz'un küpesindeki cevher kıymetinde.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.