7 Ocak 2014

1) Çocuk da Yapamadım Kariyer de - Vefa Enver // Kitap Yorumu



Kitap Adı:
 Çocuk da Yapamadım Kariyer de
Yazar Adı: Vefa Enver
Türü: Romantik Komedi
Yayınevi: Ephesus
Sayfa Sayısı: 304
Basım Yılı: 4.Baskı, Ekim 2013
Serinin Devam Kitapları:
* Bunu Sen İstedin
* Neyse ki Çocuk Yaptım


ARKA KAPAK YAZISI
Vefa Enver'in pembe dünyasının kapılarını Ephesus Yayınları aralıyor. Hasretle beklenen karakterlerle sizleri buluşturuyor. 4. baskısı ile "Çocuk da Yapamadım Kariyer de" efsanesi geri dönüyor!Birbirlerinden tamamen farklı üç arkadaş Ahu, Aslı ve Sibel'in kesişen hayatlarının hikâyesini okumak çok eğlenceli olacak.
Ahu kendini ispat etmek için kariyeriyle uğraşırken, Aslı iş hayatına tutunmakta geç kaldığını düşünüyor. Aralarında en umursamaz olan Sibel ise hayatın gerçekleriyle karşı karşıya. Kızlar kendi hayatlarındaki bilmeceleri çözmeye uğraşırken olan tabii ki sevgililerine oluyor! Bir arada olmaları da ayrılmaları da imkânsız olan çiftlerin aralarında geçenleri okuyanlar ise kendi hayatlarının nereye gittiğini sorgularken buluyor kendilerini. Vefa Enver'in çok sevilen kahramanları Ahu, Aslı ve Sibel'in hayatları öyle renkli ki okuduğunuzu unutup kendinizi onların arasında bulacaksınız. Bu zevk biraz daha sürsün isterseniz Bunu Sen İstedin ve Neyse Ki Çocuk Yaptım ile devam edebilirsiniz…


Yazım Yanlışları
  • Nasıl da dayanamayıp aramaktan korkara adamın numarasını almamıştı.(syf.124)
  • ... bağ kurmaya çalışan iki detektif gibi olduklarını...(syf.201)
  • ...kurye ile karşılamıştı ki, genel kurye...(syf.275)
  • Ouz Dördüncü Bölüm(syf.282)
Alıntılar
  • Herşeye kolayca adapte olabilecek yaştaydı. Üstelik toyluğun verdiği cehalet, cehaletin verdiği cesaret de vardı.
  • ''Burası neden boş? Yoksa sen mi kapattırdın?''''Evet, hoşuna gitti mi?''''Hayır, insan bu kadar giyinip kuşanınca çevredeki insanlara azıcık hava atmak istiyor'' dedi yarı ciddi bir havayla.Baran kahkahalarla gülüyordu.''İşte bunu cidden özlemişim.''
Benim Yorumum
Pembelerin Kadını diye hitap etmek istediğim Vefa Enver'in kitaplarına kapağından başlayarak bağlanıyorum. Evet çocuk değilim ama ben pembe ve tonlarını seviyorum. E tabi Ephesus Yayınları ayrıcalığı ile basımı yapılan kitabın görsel ve kapak kalitesi için onlara teşekkür etmemek olmaz.Kitabı elime aldığımda finalim olduğu halde bırakamadım (tamam sınavıma çalışmıştım ama göz gezdirsem de olurdu). Ve sanırım ara da verdiğim için 4 saat gibi bir zamanda da bitirdim. 30 yaşlarından aslından birbirinden çok farklı 3 kız arkadaşın (Ahu,Aslı,Sibel) hikayesini eğlenceli bir dille anlatmak gerçekten sevilmesine sebepmiş, bunu gördüm.Her karakterin farklı aşkları, işleri var. Kendinizden örnekler bulacağınızı düşündüğüm yerler oldukça fazla. Mesela ben kendimi Ahu'ya daha çok benzettim ama Aslı-Ahu karışımı bir şeyim, Ahu'ya daha yakın olmakla beraber.Aslı, ilişki sandığı ilişkisinin bitişini kabul edemez önce. Duygusaldır kızımız, dünya gerçeklerinden uzak biraz. Hatta hanımefendi sonrasında gerçekleşmesini hayal bile edemeyeceği bir aşka yelken açıyor.Sibel, büyük dediğimiz şehirlerdeki toplumumuzun kabul görebileceği bir yaşam stili olan güzel, bakımlı, erkekleri oynatan bir bayan.Ahu, 3 yıl gibi uzun bir ilişkisi olan, kariyer derdinde, sevgilisiyle her kavgasında Sibel'le Aslı'ya konuk olan, güçlü yapıda bir bayan ama tam bir işkolik.Bu kadar birbirlerinden farklı üç kız her zorlukta bir olabilecek kadar bağlılar birbirlerine.Aşk hayatlarının bir dalgalanıp bir durulduğu bu güzel kitabı okuyunca siz en çok hangi kadını veya da hangi çifti beğeneceksiniz merak ediyorum doğrusu. Kitabı bitirdim ama hala anlayamadığım bir yer var.
Sibel Baran'a nasıl aşık olur ya?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.