11 Ağustos 2013

NOEL'DE ÖLÜM - NORA ROBERTS // KİTAP YORUMU


Nora Roberts'in "Eve Dallas Polisiyeleri" dizisinin altıncı kitabı olan "Noelde Ölüm" heyecanlı bir cinayet  romanı.
İşin açığı market alışverişi sırasında ismi hoşuma gitti merak edip aldım.
Zaten bir çok kitabı da merak üzerine almaz mıyız? Serinin kaçıncı kitabı, neresindeki kitabı inanınki okumadan önce araştırmadığımdan bilmiyordum.
Ama buna da gerek duymadım çünkü kısaca özetlenmiş gibi idi seri, bu kitabın başında.

Kitabı okuyup bitirdikten sonra araştırdım.

Epsilon yayın evinden çıkan (sanırım yazarın Türkiye'de anlaşmalı olduğu yayın evi bu) serinin baş karakteri  Eve Dallas 2058 yılının New York sokaklarında adaleti sağlamaya çalışan bir polis.
Oldukça sert ve işinde ciddi bir polis.
Gelecek zamanda anlatıldığı için yazar hayal gücünü de konuşturmuş.
 Hemen hemen insanların aynısı olan droidler, uçan arabalar falan var kitapta.
Karakterimiz Eve Dallas çocukken babası tarafından tecavüze uğramış ve şiddet görmüş bir kadın.(İşte bu kitabın başında bir iki sayfayla anlatıldığından öncekileri okumamış olmam kitaptan uzaklaşmama neden olmadı.Çünkü serinin kitapları birbirinin devamı değilbher seride başka bir cinayet anlatılıyormuş) Eve, kabusunu her gece kabusunda gördüğü babasına ve yaşadığı adaletsizliğe inat, adaleti sağlayabilmek için polis (çok iyi bir polis ) oluyor, suçluları asla affetmiyor.
Gelelim Eve'nin kocası Roarke'ye..Tanışma fasıllarını bilmiyorum ama adam dahi. İrlandalı beyefendi gezegenin yarısına sahip,(Eve'nin araştırmaları hep ona dayanıyor,cafesine,güzellik merkezine vs.)çekici bir adam.Kendisi bir bilgisayar dahisi ve arkada iz bırakmamak konusunda hayli başarılı. Öyleki zaman zaman Eve kendisinin kanunsuz olarak bazı belgelere erişmesini bile isteyebiliyor.
Katil daha fazla insanı öldürmeden harekete geçebilmek için.
'Size Özel'adlı meşhur ve oldukça da pahalı eşleştirme servisine başvuranlardan gerçek aşkı arayanlar Noelin yaklaştığı zamanda cinsel cinayetlere kurban gidiyor. Eve'nin araştırdığı bir seri katil Simon. Eşleştirme servisinin güzellik elemanı. Psikolojik hasta. Annesini kaybediyor (intihar ediyor annesi) ve kensisi de annesinin ayrıldığı eşine yani Simon'un babasına hastalıklı aşkı Simon'un gerçek aşkını aramasına ve onları öldürmesine neden oluyor...

Sonuçta Simon'u yakalıyor Eve..

Çok hoş  bir cinayet kitabı idi.Gelecek zamandan hayali şeyler olması da insanı kitaba bağlıyor.
Okumanızı tavsiye ederim(ama benim gibi yapmayın seriyi okumaya başlayın kitaplarını bulursam ben de devam edeceğim)

Ve kitabı beğenenler ve merak edenler için takas kitaplarıma katıyorum

SERİNİN KİTAPLARI
  1. Çıplak Ölüm
  2. Görkemli Ölüm
  3. Ölümsüz Ölüm
  4. Mutlu Ölüm
  5. Kindar Ölüm
  6. Noelde Ölüm
  7. Ölüm Tuzağı
  8. Ölümüne Sadakat
  9. Ölüm Tanığı
  10. Ölüm Yargısı
  11. Hain Ölüm
  12. Baştan çıkaran Ölüm

2 yorum:

  1. Nora Roberts candır! kadının her kitabında ayrı bir renk mi olur?!en sevdiğim yazarlardan biridir ama bu seriden hiç kitabını okumamıştım.^^kitaplarının seri halinde olduğunu bilmiyordum,öğrendiğim iyi oldu:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okuduktan sonra öğrendim :)
      ben de çok sevdim bir kitabı daha var onu okuyacağım..
      Villa adında.Acaba siz okudunuz mu

      İsterseniz kitabı takas edebiliriz

      Sil

Sizler benim için önemlisiniz.
Vakit ayırıp okuduğunuz yazıma bir de yorum atmak istediniz.
Sevindim.